Parbrize Bucuresti-Autoglass

AGER AUTOGLAS SERVICE

Se poate repara parbrizul tău? Sfaturile AGER Service

In general, majoritatea ciobiturilor si crapaturilor pot fi reparate, dar intotdeauna acest lucru depinde de urmatorii patru factori: marimea, tipul, adancimea si pozitia avariei. Rezultatele obtinute vor varia totusi in functie de varsta, contaminarea cu mizerie, pozitia si severitatea avariei.

Un tehnician calificat in reparatiile de parbrize trebuie sa evalueze un numar de factori inainte de a decide daca parbrizul tau este reparabil. Fiecare caz este studiat individual, iar concluzia este luata tinandu-se cont de experienta tehnicianului cu echipamentul folosit, de asteptarile clientului si de probabilitatea unei reparatii de succes.

Marime si adancime

In mare masura, orice atelier ar putea sa repare ciobituri de 2-3 cm in diametru si crapaturi de 6-7 cm lungime. In mod obisnuit, orice crapatura mai lunga de o hartie de 1 leu nu e reparabila, deci marimea este un factor foarte important in luarea unei decizii.

Totusi, noile tehnologii fac posibila repararea unor ciobituri mai largi si a unor crapaturi mai lungi, iar pentru a afla exact cat de reusita va fi reparatia trebuie sa consultati un tehnician, pentru ca fiecare caz este unul individual. In zilele noastre, un atelier de reparatii parbrize ar putea sa repare crapaturi si de pana la 40-45 de centimetri lungime.

Ciobitura?

Exista mai multe tipuri de crapaturi in parbrize, unele mai usor de reparat decat altele. De exemplu, Crapatura Stea (crapaturi mici, radiale, plecand de la punctul de impact), Tinta (avarie circulara cauzata de obiecte rotunde) sau Tinta Partiala (sau Semiluna, de asemenea cauzata de obiecte rotunde, avaria nu este complet circulara), Ciobitura (o singura spartura de dimensiunea unei monede) sau Ciupitura (lipsa unei bucati mici de sticla) – toate acestea pot fi cu usurinta reparate.

In general ciobiturile si crapaturile ce pot fi acoperite cu o moneda pot fi reparate, pentru ca echipamentul folosit la reparatie poate fi pozitionat peste aceste avarii.

Crapaturile multiple sunt mai greu de reparat, deci daca nu ai doar o singura crapatura in parbriz, trebuie sa consulti un tehnician ca sa iti spuna daca parbrizul poate fi reparat sau nu.

Pozitie

Chiar si cele mai reusite reparatii pot lasa in urma decolorari, incetosari sau neuniformitati, iar daca avaria se situeaza in dreptul razei vizuale a soferului, reparatia poate scadea claritatea si reduce vizibilitatea. Tehnicianul trebuie sa ia in considerare toti potentialii soferi ai masinii la momentul reparatiei cand va determina raza vizuala de peste volan, deoarece aceasta poate diferi in functie de inaltimea fiecarui sofer in parte.

Orice crapatura care este la marginea parbrizului sau in apropierea ei, sau orice ciobitura de langa sau de pe marginea parbrizului, care a dus la craparea acestuia, diminueaza rezistenta si integritatea parbrizului ducand la compromiterea sigurantei pasagerilor.

Daca un tehnician nu vede in intregime crapatura sau ciobitura, atunci acesta nu poate sa o repare cu succes.

Avarii care de obicei NU pot fi reparate:

– avarii de pe interiorul parbrizului

– avarii adanci in ambele straturi de sticla

– avarii din dreptul senzorului de ploaie sau al antenei radio

– avarii din dreptul ariei critice de vizibilitate a soferului

– multiple crapaturi complexe

– crapaturi foarte lungi (de ex. de peste 40 de centimetri)

– crapaturi contaminate (murdare)

– crapaturi si ciobituri de pe marginea parbrizului

Alte considerente

Acum, daca ai cateva ciobituri in partea de sus a parbrizului, sau pe partea dreapta, a pasagerului, te-ai putea gandi “As putea foarte bine sa il inlocuiesc, tinand cont de costul unei reparatii si de asigurare”. Dar in functie de asigurarea (CASCO de obicei) avuta, e posibil sa nu trebuiasca sa platesti nimic pe reparatie.

In orice caz, cu cat observi mai devreme o ciobitura sau o crapatura in parbriz, “rapiditate” este cuvantul cheie. Cel mai des crapaturile se lungesc pana sa iti dai seama.

De asemenea, din ciobituri pot pleca crapaturi. Mai mult de atat, se acumuleaza praf in interiorul ciobiturilor, fapt ce poate duce la avarii mai mari ale parbrizului si poate face reparatia acestuia mult mai grea. Deci orice intarziere poate transforma ceea ce ar fi fost o reparatie ieftina, intr-o inlocuire scumpa.

Reparatii

Repararea unei ciobituri sau a unei crapaturi dureaza de obicei aproximativ 30 de minute, alteori poate 40 de minute sau chiar ceva mai mult. Daca ciobitura sau crapatura sunt adanci sau au acumulat praf, sunt necesari cativa pasi preliminari. Repararea unui parbriz presupune injectarea unei rasini transparente si solidificabile in straturile externe de sticla pentru a-i reface integritatea si pentru a imbunatati aspectul sticlei. Dupa solidificare, rasina este lustruita pentru a lasa in urma o suprafata neteda, astfel ciobitura sau crapatura nemaiputand sa se extinda si sa mai produca daune ulterioare. Un tehnician calificat in reparatii de geamuri auto trebuie sa faca o evaluare a mai multor factori inainte de a se decide daca sa repare parbrizul sau sa il schimbe.

O ciobitura sau o crapatura adanca e posibil sa fi atins si sa fi avariat stratul interior de polivinil butiral (PVB). Intr-un asemenea caz, crapatura sau ciobitura sunt putin largite sau adancite, cu grija, cu ajutorul unei masini de gaurit, pentru a face gaura neteda si uniforma, astfel ca in pasul urmator rasina sa poata prinde si stratul interior de PVB. Orice urma de praf sau mizerie trebuie curatate de la bun inceput, operatie ce se realizeaza de obicei cu ajutorul unui aspirator.

Pentru reparatie, se ataseaza parbrizului un “injector” in jurul zonei avariate si se injecteaza o cantitate mica de rasina in ciobitura sau de-a lungul crapaturii. Excesul este indepartat, iar dupa aceea se aplica lumina UV pentru intarirea si polimerizarea rasinii.

CONTACT:

SUNA ACUM

Adresa: Calea Serban Voda Nr.231A  Sector 4, Bucuresti

parbrize auto, lunete auto, unde schimb parbrizul?, ager service geamuri auto, service parbrize auto, lunete auto 2021, pret montaj parbriz auto, pret montaj geam lateral, unde schimb pabrizul auto?